Nieuws archief
Waikiki Narrowcasting
Waikiki supermarkten - een nieuwe etno-supermakrten formule opent in april haar eerste vestigingen in Rotterdam en Almere. Alle winkels worden uitgerust met een e-Poc narrowcasting systeem om met klanten op de winkelvloer te communiceren. Onderzoek wijst uit dat 80% van de aankoopbeslissingen wordt genomen in de winkel. Met het e-Poc Narrowcasting systeem kunnen aankoopbeslissingen van klanten worden beïnvloed en worden impulsaankopen en gerelateerde aankopen gestimuleerd. Elke vestiging van Waikiki wordt uitgerust met twee kanalen, waarop audiovisuele informatie wordt getoond. Bewegende beelden trekken onbewust de aandacht waardoor klanten worden geïnformeerd en gestimuleerd tot het doen van bepaalde aankopen. Het e-Poc Narrowcasting systeem bij Waikiki zorgt voor een moderne uitstraling en wordt ingezet om de service, sfeer-, winkel- en/of merkbeleving te verhogen. Daarmee kiest Waikiki duidelijk voor een verschuiving van het marketing budget naar instore-communicatie. Waikiki verlaagt de promotiekosten per euro omzet, doordat de schermen eenvoudig centraal kunnen worden aangestuurd vanuit het hoofdkantoor.